Privaten er kulmininationen af en brainstorm på de bedste privatfester - her er det højeste mål, at du skal føle dig hjemme

- Har du været her før?

- Ja, jeg var her i lørdags.

- Fedt, hyggede du dig?!

Jeppe Frederiksen spørger på en måde, så jeg ikke er i tvivl om oprigtigheden. Han vil virkelig gerne vide, om jeg havde haft det godt på Privaten. Stedet her er nemlig skabt, som var det hans og kollegernes eget hjem.

- Vi satte os ned og tænkte, at hvis vi skulle til den perfekte privatfest, hvordan ville der så se ud, og det har egentlig været udgangspunktet. Vi har så haft en professionel indretter på, for at sørge for at det ikke stak helt af, men grundtanken er, at vi ville skabe et sted, der skulle være den perfekte privatfest, siger Jeppe Frederiksen, der er stedets koordinator af alt fra events og markedsføring til de underliggende strategiske linjer.

Privaten

Natklub og barJernbanegade 3, 1 sal

Åbnignstider

Fredag og lørdag: 20-04

Kan også bookes til selskaber - se mere på www.privaten.dk

Og netop følelsen af at være til en privatfest gennemsyrer alt ved stedet, der ligger lidt gemt af vejen på førstesalen ved Ove Sprogøes Plads.

- De bedste fester er privatfester. Sådan har vi det, og det vil vi genskabe, og derfor er det ikke det helt store, vi har gjort i markedsføring og så videre. Det skal spredes fra mund til mund, og det gør ikke noget, at vi ikke ligger nede midt i gågaden blandt skobutikker og så videre. Det passer godt ind i konceptet, at vi ligger som vi gør, siger Jeppe Frederiksen, og læner sig tilbage i den grønne veloursofa - sådan en har ejeren altså ønsket sig, og derfor kom den med i indretningen.

Og sådan er det med Privaten. Tanker og indretning er udsprunget i personlige ønsker om at få folk til at føle sig hjemme. Bartenderne er snorlige klædt på, og de er alle ansat, fordi de har en faglighed og dedikation til arbejdet, der ligger lidt ud over at blande rom med cola.

- Vi vil gerne have en bar, der er lidt ud over det sædvanlige, så vi sørger for altid at have noget specielt spiritus på hylderne. Det gør også, at du få kan drinks, der prismæssigt ligger i den dyre ende, men de er ikke dyre bare for at være dyre, de er dyre, fordi vi bruger gode ingredienser, siger Jeppe Frederiksen.

Om du snupper en signaturcocktail eller "blot" en almindelig gin og tonic, så garanterer Jeppe Frederiksen, at du har god plads til at nyde den og dit selskab. Privaten har nemlig ikke ambitioner om at være proppet til randen hver weekend.

- Festen bliver ikke bedre af, at du lukker 200 mennesker ind - næsten tværtimod, for så bliver det trangt med pladsen. Så målet er heller ikke, at vi bare skal have så mange som muligt ind - faktisk tværtimod. Derfor forbeholder vi os også retten ikke at lukke flere ind, end at vi synes her er rart at være, siger Jeppe Frederiksen.

Spurgt ind til det fornuftige i at have en forretningsmodel, der ikke går efter fuldt hus, svarer han:

- Vi driver forretningen på to ben. Fundamentet bygger vi på at leje stedet ud som selskabslokaler, og så er klub-delen mere vores frikvarter, hvor vi kan skyde den af præcis som vi ønsker det. Det gør, at vi netop kan være lidt mere fri i vores strategi og skabe det sted, vi allerhelst ønsker. Som at tage med dine bedste venner til fest i privaten.

  • 17342852_10155990747807846_5935142026828163102_n

    Af:

    Fortæller historier i ord og billeder. Twitter: @knakkergaard Instagram: klausknakkergaard / photobyknakkergaard