Log ind

Portræt: To generationer med samme mission

  • Portræt: To generationer med samme mission
    1 / 5
    Simone og Lone Sinnerup arbejder hver dag på at gøre Pinoc så atrraktiv som mulig for kunderne. Et af de tiltag, de har været fælles om, har været at flytte butikken fra den mindre befærdede del af Kongensgade til Vestergade. -Det var Simones forslag, og det har vist sig at være en rigtig god idé at have adresse her, fordi vi er tættere på det hele, siger Lone Sinnerup. Foto: Miriam Kjer
  • Portræt: To generationer med samme mission
    2 / 5
    Savner man pynt til hjemmet eller småmøbler, er Pinoc også stedet at gå hen. Foto: Miriam Kjer
  • Portræt: To generationer med samme mission
    3 / 5
    Forretningen har tøj i alle prisklasser - også når det gælder jeans. I jeans-afdelingen kan kunderne vælge imellem mærkerne Mos Mosh, Fiveunits, Please og snart også Wrangler. Foto: Miriam Kjer
  • Portræt: To generationer med samme mission
    4 / 5
    Det er ikke kun tøj og sko, man kan købe i Pinoc. Det seneste nye inden for molekyle-parfumer er også noget af det, man kan finde på hylderne. Foto: Miriam Kjer
  • Portræt: To generationer med samme mission
    5 / 5
    Brugskunstafdelingen er Lone Sinnerups ansvar. Hun har stor ekspertise og erfaring på området, som hun har beskæftiget sig med gennem hele sit arbejdsliv. Foto: Miriam Kjer

Artiklen er mere end 30 dage gammel

Oprindeligt var Pinoc Lone Sinnerups eget projekt, men ni år efter åbningen er mode- og livsstilsforretningen en butik, mor og datter er fælles om

Da Simone Sinnerup var barn, drømte hun på ingen måde om en fremtid som erhvervsdrivende. Hun havde lyst til at gå en anden vej end sin mor og kunne ikke forestille sig et liv bag disken i en forretning.

Alligevel tager hun i dag smilende imod de kunder, der åbner døren til Pinoc. Som 25-årig er hun stille og roligt ved at blive kørt i stilling til en dag at skulle overtage forretningen.

Pinoc

Vestergade 82Mode- og livsstilsforretning, der henvender sig til byens kvinderÅbningstider: Mandag-torsdag: 10-18Fredag: 10-19Lørdag: 10-161. søndag i måneden: 10-16

- Det var egentlig ikke min plan at ende her, men jeg kan rigtig godt lide arbejdet, og derfor synes jeg også, det vil være spændende at køre butikken videre en dag, fortæller hun.

Deler passionen

Det er et års tid siden, hun tog beslutningen om at flytte fra Århus og tilbage til Odense for at blive en del af sin mors projekt, og siden har de to Sinnerup-kvinder kørt parløb i den odenseanske mode- og livsstilsbutik.

Mere om Pinoc

Lone Sinnerup åbnede forretningen i 2008 efter at have været en del af Sinnerup-koncernen gennem mange år.Butikken er ifølge Lone Sinnerup kendetegnet ved at have alt, hvad der dækker en kvindes behov. Varesortimentet er bredt og rummer både tøj, sko, tasker, smykker, strømper, tørklæder, cremer, parfume, brugskunst og planter. Derudover kan man købe kvalitetschokolade og -slik i forretningen samt enkelte produkter til madlavningen.

Pinoc henvender sig både til unge piger og til mere modne kvinder, der kan shoppe inden for alle prisklasser. I den billigere ende findes mærker som Neo Noir og Y.A.S, mens Co'Couture og Rue De Femme afspejler nogle af mærkerne i mellemklassen. I den mere eksklusive ende kan Malene Birger, Tiger of Sweden og Ilse Jacobsen nævnes.

 

- Jeg havde en periode, hvor jeg var ved at brænde lidt sammen, fordi jeg havde for travlt. Faktisk overvejede jeg at lukke butikken. Men så tilbød Simone at komme og hjælpe og fik på den måde allerede fra starten et stort ansvar, forklarer 53-årige Lone Sinnerup og understreger:

- Jeg kunne med det samme se, at hun har den samme passion for det her, som jeg selv har, og hun har også evnerne. Så det har været rigtig dejligt for mig at kunne overlade nogle ting til hende, som jeg tidligere har stået med selv. Og på en måde tænker vi ens. Jeg kan godt gå og sige til mig selv, at nu skal jeg huske nogle forskellige ting, og når jeg så har tid til at kaste mig over det, opdager jeg, at Simone allerede har ordnet det af sig selv.

Supplerer hinanden

At Pinoc har udviklet sig til at være et fælles forehavende mellem mor og datter, kan også ses på hylderne.

Det har altid været Lone Sinnerups mission at drive en butik, der altid er til stor inspiration for kunderne, og den del er der ikke ændret på. Til gengæld har datterens indtog i forretningen betydet, at Pinocs varesortiment i højere grad end tidligere også henvender sig til den yngre målgruppe.

- Butikken skal afspejle, at vi er mor og datter, og derfor kan vi både klæde de yngre og de mere modne kvinder på. Det er måske der, vi skiller os ud fra andre, siger Lone Sinnerup.

- Ja, på den måde supplerer vi hinanden godt. Jeg følger meget med på de sociale medier for at holde mig opdateret på moden til de yngre generationer, mens min mor står for det lidt mere klassiske. Derudover står jeg for smykkerne, og min mor tager sig af brugskunsten. Så vi har forskellige ansvarsområder, tilføjer Simone Sinnerup.

Kunderne er i centrum

Engang i fremtiden får hun lov til at bære hele ansvaret selv, men den dag kan endnu ikke skimtes i horisonten.

Lige nu handler det for både mor og datter om at skabe et endnu stærkere fundament for Pinoc og sammen udvikle forretningen til gavn for kunderne.

- Vi kigger hele tiden meget på, hvordan vi kan gøre en forskel. For os er det vigtigt at give de kvinder, der kommer i butikken, en oplevelse med hjem. Det er det, vi hver dag samarbejder om. Det er det, der driver os, lyder det fra Lone Sinnerup.

  • fyens.dk

      Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere